Nabór wniosków w programie „Rodzina 500 plus”

Od 1 lipca za pośrednictwem bankowości internetowej BZWBK24 złożycie wnioski na następny okres świadczeniowy w programie „Rodzina 500 plus”. Ponadto ruszył nabór na świadczenia  w nowym rządowym programie „Dobry Start”, w którym każda rodzina może wnioskować o 300 zł dofinansowania na wyprawkę dla uczniów. 

Zasady programu „Rodzina 500 plus” nie zmienią się. Wnioski o dofinansowanie będziecie mogli złożyć nie tylko za pośrednictwem bankowości internetowej, ale również drogą online poprzez ministerialny Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia i PUE ZUS. Od 1 sierpnia będzie również możliwość wnioskowania w tradycyjny sposób podczas wizyty w urzędzie miasta lub na poczcie, gdzie trzeba będzie wypełnić i złożyć odpowiedni wniosek. Więcej informacji na temat składania wniosków znajdziecie tutaj.

Zupełnie nowym programem świadczeń jest „Dobry start”, który dofinansuje uczniów do 20 lub 24 (w przypadku osób ze stwierdzoną niepełnosprawnością) roku życia. Jedynymi dziećmi wyłączonymi z możliwości uzyskania świadczeń będą te, które w roku szkolnym 2018/2019 idą do przedszkola lub tzw. „zerówki”. Wyprawka szkolna w wysokości 300 zł będzie wypłacana raz w roku, a o jej przyznaniu nie będzie decydował dochód rodziny.

Od lipca w bankowości internetowej BZWBK24 (w zakładce eUrząd) klienci znajdą informacje o programie oraz będą zachęcani do założenia Profilu zaufanego. Do 30 listopada 2018 roku klienci, którzy posiadają Profil zaufany, będą mogli wnioskować o świadczenie w ramach programu „Dobry start” na stronie Ministerstw Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej lub na stronie Profilu zaufanego. Co więcej, od 1 sierpnia będzie możliwość składania wniosków w formie papierowej w urzędach miasta lub gminy.

Wnioski i terminy dotyczące Programu „Dobry Start”:

  • Dla prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków „Dobry Start” złożonych do 31 sierpnia 2018 r. gminy wypłacą świadczenie najpóźniej 30 września 2018 r.
  • Dla prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków „Dobry Start” złożonych od 1 września do 30 listopada 2018 r. gminy wypłacą świadczenie najpóźniej w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku
  • Podane terminy są terminami maksymalnymi – organ prowadzący w gminie może wypłacić świadczenie wcześniej
  • Decyzje administracyjne będą przesyłane tylko w przypadku ewentualnej odmowy. W każdej innej sytuacji, jeżeli dziecko spełni wymogi, świadczenia będą wypłacane bez decyzji administracyjnych – organ prowadzący wyśle potwierdzenie na adres e-mail wskazany we wniosku. Należy zwrócić szczególną uwagę na adres zamieszkania, który podawany jest we wniosku. Na jego podstawie wniosek zostanie przekazany do odpowiedniego Organu prowadzącego postępowanie w gminie (adres zamieszkania nie musi być zgodny z miejscem zameldowania).

 

Szczegóły dotyczące ustawy i zasad programu „Rodzina 500 plus” oraz „Dobry Start” dostępne są na stronie internetowej:www.obywatel.gov.pl. Szczegóły oferty Banku Zachodniego WBK dostępne są na bzwbk.pl. Stan na 12.06.2018.

WYRAŹ SWOJĄ OPINIĘ

Dodaj komentarz