Jakie przelewy można dokonać z rachunku karty kredytowej?

BZWBK_Przelew_z_karty

Co to jest przelew?

Przelew to transfer pieniędzy między różnymi rachunkami bankowymi.

Jakie przelewy można dokonać ?

Z rachunku karty kredytowej można dokonać przelewy złotówkowe (PLN), za pośrednictwem usług BZWBK24:

  • Przelew24 (traktowany jak przelew wewnętrzny):

– na internetowych serwisach aukcyjnych,

– w sklepach internetowych,

– w sklepach dostępnych w bankowości elektronicznej BZWBK24 mobile w usłudze Zakupy Mobilne.

  • Przelew wewnętrzny z jednego rachunku w Banku Zachodnim WBK na drugi (np. z rachunku karty kredytowej na konto osobiste) –opłata 4% min. 10,00 PLN.
  • Przelewy zewnętrzne – wychodzące np.: płatności za prąd, gaz, internet.

Rodzaje przelewów wychodzących

Ze względu na termin wykonania przelewu w Banku Zachodnim WBK mamy do wyboru ich trzy rodzaje:

  1. Zwykły (tzw. Elixir) – najpóźniej u odbiorcy w kolejnym dniu roboczym. Opłata 4% (min. 10 PLN).
  2. Blue Cash –  w kilka minut u odbiorcy. Kwota do 20 000 PLN. Opłata 4% (min. 13 PLN).
  3. Express ELIXIR – w kilka minut u odbiorcy. Kwota do 5 000 PLN. Opłata 4% (min. 13 PLN).

Przelew24:

Przelew24 to usługa dająca możliwość błyskawicznego dokonania zapłaty bez ręcznego wprowadzania danych o transakcji i odbiorcy. Pamiętaj jednak za pomocą Przelewu24 możesz płacić tylko w polskich sklepach i aukcjach internetowych.

W aplikacji BZWBK24 mobile możesz między innymi kupować bilety komunikacji miejskiej, opłacać parkingi, przekazywać dotacje charytatywne.

Przelewy Express Elixir i BlueCash

Express Elixir i BlueCash to systemy dla przelewów natychmiastowych, które dostępne są 24h/7. Nie są jednak dostępne w przypadku przelewów na rachunki Urzędów Skarbowych (US) i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) i organów celnych.

BlueCash: lista banków udostępniających usługę: https://bluecash.pl/spbc/out

Express Elixir: lista banków udostępniających usługę: http://www.expresselixir.pl/tabela-dostepnosci/

Fast Cash – jednorazowy darmowy przelew środków

Jest to rodzaj przelewu z rachunku karty kredytowej. Może być uruchomiony tylko w momencie wnioskowania o kartę kredytową (w placówce banku oraz poprzez Infolinię).

Usługa Fast Cash daje możliwość skorzystania z limitu karty jeszcze zanim otrzymasz do ręki plastik.

Składając wniosek o kartę kredytową możesz wskazać rachunek, na który mają zostać przelane środki, a także wysokość kwoty przelewu (maksymalnie do wysokości limitu na rachunku karty kredytowej). Środki będą do Twojej dyspozycji najpóźniej następnego dnia roboczego!

Za taki przelew Bank nie pobiera żadnej prowizji, a transakcja ta jest traktowana jako transakcja bezgotówkowa, co nie jest bez znaczenia przy naliczaniu odsetek.

Usługa Fast Cash dostępna jest dla każdej karty kredytowej dostępnej w ofercie Banku. Powstałe w ten sposób zadłużenie możesz rozłożyć na raty korzystając z usługi Ratio.

Ratio, jako alternatywa…

Usługa Ratio pozwala rozłożyć na korzystne raty wybrane przez Ciebie transakcje gotówkowe i bezgotówkowe (w tym przelewy z rachunku karty kredytowej) z ostatnich 30 dni.

W ramach usługi masz możliwość rozłożenia jednej lub kilku transakcji o łącznej wartości nie mniejszej niż 200 zł i nie większej niż 95% limitu na Twojej karcie kredytowej, wybierając od 3 do 72 miesięcznych rat.

Oprocentowanie wynosi 7,99%, a prowizja od uruchomienia 1% min. 5zł.

Usługę można uruchomić poprzez infolinię Banku 1 9999 (opłata za połączenie zgodna z Taryfą operatora) lub portal BZWBK24.

Więcej informacji (w tym ile to kosztuje) znajdziesz TUTAJ

Przykładowa kalkulacja usługi RATIO

ratio5

Odsetki, termin spłaty i opłaty

Przelew z rachunku karty kredytowej traktowany jest jak transakcja bezgotówkowa oznacza to, że odsetki liczone są dopiero po 24 dniach od daty sporządzenia bieżącego zestawienia operacji, czyli można mieć aż do 54 dni bez odsetek! 

Rozróżniamy dwa rodzaje opłat za przelewy z rachunku karty kredytowej:

  1. Przelewy wewnętrzne i przelew24 – 4% min. 10,00 zł,
  2. Przelewy w systemie Express Elixir i BlueCash – 4% min. 13,00 zł.

Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach, oprocentowaniu dostępne na stronie Banku. Stan na 20.09.2016

WYRAŹ SWOJĄ OPINIĘ

  • 1. @Krzysztof: w Citibanku od 01.08.2017 będzie prowizja za opłaty "domowe"
    2. @admin: czy Bank nie mógłby zrezygnować z prowizji za przelewy za prąd, gaz, tel.?

  • Witam.

    Podobna usługa płatności rachunków domowych rozszerzoną o płatności typu czesne za studia, szkoła itp. z karty kredytowej oferuje CityBank z tym że jest ona tam bez prowizji jeśli spłata zadluzenia karty kredytowej nastąpi w terminie chyba 52 dni. Czy tego typu operacje ułatwiające życie klientom mógłby BZ wprowadzić na podobnych warunkach ?

  • Numer rachunku karty kredytowej powinien byc usuniety z listy rachunkow w opcji PRZELEW WŁASNY!
    Do tego niech służy link dostępny w opcjach karty kredytowej!!!
    Po raz kolejny naciąłem się w ten sposób, że niechcący zrobiłem przelew z rachunku karty – który jest na pierwszym miejscu, przed rachunkiem bieżący!
    Tak, można powiedzieć, że moja wina. Ale każdy ma się prawo pomylić, a tu – bez żadnego ostrzeżenia – obciążany jestem 4% prowizji. Traktuję to jako pułapkę zastawioną na nieuważnego klienta! Na dodatek nie ma takiej opcji, aby zablokować w jakikolwiek sposób przelewy z karty. Za każdym razem, jak się pomylę, mam składać reklamację? która i tak pewnie nie będzie uwzględniona. Obstawiam, że zarabiacie w ten sposób miliony na tysiącach mylących się w ten sposób klientów.
    Jeśli sytuacja nie ulegnie zmianie – przelew z karty nie zniknie z opcji PRZELEW WŁASNY, lub nie będzie możliwości zablokowania tego typu operacji – z żalem odejdę do innego banku, który nie zastawia takich pułapek na swoich klientów i traktuje ich poważnie.
    Polecam do przemyślenia.

    • Uprzejmie informuję, że kolejność rachunków uzależniona jest od kolejności zakupu produktów bankowych. W Pana przypadku pierwszym produktem jaki Pan posiadał w Banku musiała być karta kredytowa, stąd jej pozycja na liście. Zachęcamy, aby samodzielnie zmienił Pan kolejność rachunków w usługach bankowości elektronicznej: po zalogowaniu proszę kliknąć w prawym górnym rogu „Ustawienia”, następnie po lewej stronie wybrać „Kolejność rachunków” i ustawić je wedle Pana preferencji. Pozdrawiam

      • Mniej_Wsciekly_:) - 18.04.2017 o 14:55 Odpowiedz

        Dziekuje za wskazowke, przesunalem karte na koniec. Szkoda, ze nie da sie w tych ustawieniach odznaczyc jej wyswietlania w ogole. Pozdrawiam

Dodaj komentarz