Ostrzeżenie – korespondencja z fałszywym numerem konta do rozliczeń z dostawcą

BZWBK_Ostrzezenie_korespondencja_blog_1200x560

Dostajesz list o zmianie numeru konta kontrahenta lub dostawcy za prąd, gaz lub za inne usługi?  Potwierdź zmianę rachunku telefonicznie, zanim prześlesz pieniądze na konto oszustów.

Tak, to nie blef, przestępcy stosują różne socjotechniczne sztuczki, aby nieuczciwie zagarnąć pieniądze zarówno osób indywidualnych, ale także firm.

W ostatnim czasie łakomym kąskiem dla przestępców stali się właśnie  przedsiębiorcy, bo najczęściej rozliczają transakcje na znacznie większe kwoty. Firmy otrzymują fałszywą korespondencję, rzekomo od swoich partnerów lub dostawców, dotyczącą zmiany numeru rachunku. Dotychczas do tego typu oszustw przestępcy wykorzystywali pocztę e-mail, natomiast ostatnio także pocztę tradycyjną, przesyłając sfałszowaną dokumentację wraz z podrobionymi pieczątkami, podpisami itd.

Gdy odbiorcy tych wiadomości nie potwierdzą telefonicznie z dostawcą nowego numeru konta, to ryzykują przelanie pieniędzy na podstawione rachunki przestępców.

 Zachowaj szczególną ostrożność  i:

  • potwierdź telefonicznie  z dostawcą informację o zmianie konta,
  • skontaktuj się z nim dzwoniąc na numer telefonu, którym posługujesz się w stałych kontaktach lub na stronie www. , nie korzystaj z kontaktu wskazanego w powiadomieniu o zmianie numeru konta, bo przestępcy mogą wskazać także fałszywy numer telefonu.
  • poinformuj swój bank o zaistniałej sytuacji.

Skontaktuj się z nami:

Telefon: 1 9999* lub 781 119 999* z zagranicy (oraz dla telefonów z wył. roamingiem) +48 61 81 19999*

Doradca online dostępny na stronie bzwbk.pl oraz z poziomu BZWBK24 internet i BZWBK24 mobile

e-mail: kontakt [at] bzwbk [dot] pl

 

Fałszywa korespondencja może trafić również do Ciebie. Pamiętaj – wiele zależy od Twojej czujności!

*Opłata zgodna z taryfą danego operatora

WYRAŹ SWOJĄ OPINIĘ

  • nie mogę się zalogować na konto, dane logowania podaje prawidłowe, dopiero za 5 razem udało mi się – tak było rano, a wieczorem znowu nie chce się zalogować, zaraz mi się konto zablokuje!

  • Kafanka Tadeusz - 10.01.2017 o 12:42 Odpowiedz

    Dlaczego nie mogę się zalogować, choć poprawnie wykonuję wszystkie koniczne czynności ?

    • Sławomira Szymańska - 16.01.2017 o 08:14 Odpowiedz

      Jeśli nadal ma Pan problemy z logowaniem. Aby pomóc potrzebujemy więcej informacji. Prosimy o telefoniczny kontakt z nami pod numerem 1 9999 (opłata zgoda z taryfą danego operatora).

  • Sławomira Szymańska - 09.01.2017 o 15:32 Odpowiedz

    Panie Robercie, ze względów bezpieczeństwa dodanie każdego nowego odbiorcy jest możliwe wyłącznie po potwierdzeniu tego smsKodem lub kodem z tokena (niezależnie od tego, czy użytkownik chce dodatkowo potwierdzać przelewy do tego odbiorcy). Dla wygody użytkowników dodatkowe ustawienia dla potwierdzania przelewów do zaufanego odbiorcy są domyślnie ustalone jako przelewy bez potwierdzania tokenem lub smsKodem. Każdy użytkownik może te ustawienia zmienić.

  • BZWBK dba o bezpieczeństwo? Dlaczego pojawia się mi po zalogowaniu propozycja „łatwiejszego” logowania się za pomocą hasła zwykłego zamiast maskowanego, z którego korzystam? Czyżby hasło zwykłe dawało większy poziom bezpieczeństwa? Sam bank namawia w imię łatwiejszego korzystania z bankowości internetowej do zmniejszenia bezpieczeństwa.

Dodaj komentarz