Ostrzeżenie – korespondencja z fałszywym numerem konta do rozliczeń z dostawcą

BZWBK_Ostrzezenie_korespondencja_blog_1200x560

Dostajesz list o zmianie numeru konta kontrahenta lub dostawcy za prąd, gaz lub za inne usługi?  Potwierdź zmianę rachunku telefonicznie, zanim prześlesz pieniądze na konto oszustów.

Tak, to nie blef, przestępcy stosują różne socjotechniczne sztuczki, aby nieuczciwie zagarnąć pieniądze zarówno osób indywidualnych, ale także firm.

W ostatnim czasie łakomym kąskiem dla przestępców stali się właśnie  przedsiębiorcy, bo najczęściej rozliczają transakcje na znacznie większe kwoty. Firmy otrzymują fałszywą korespondencję, rzekomo od swoich partnerów lub dostawców, dotyczącą zmiany numeru rachunku. Dotychczas do tego typu oszustw przestępcy wykorzystywali pocztę e-mail, natomiast ostatnio także pocztę tradycyjną, przesyłając sfałszowaną dokumentację wraz z podrobionymi pieczątkami, podpisami itd.

Gdy odbiorcy tych wiadomości nie potwierdzą telefonicznie z dostawcą nowego numeru konta, to ryzykują przelanie pieniędzy na podstawione rachunki przestępców.

 Zachowaj szczególną ostrożność  i:

  • potwierdź telefonicznie  z dostawcą informację o zmianie konta,
  • skontaktuj się z nim dzwoniąc na numer telefonu, którym posługujesz się w stałych kontaktach lub na stronie www. , nie korzystaj z kontaktu wskazanego w powiadomieniu o zmianie numeru konta, bo przestępcy mogą wskazać także fałszywy numer telefonu.
  • poinformuj swój bank o zaistniałej sytuacji.

Skontaktuj się z nami:

Telefon: 1 9999* lub 781 119 999* z zagranicy (oraz dla telefonów z wył. roamingiem) +48 61 81 19999*

Doradca online dostępny na stronie bzwbk.pl oraz z poziomu BZWBK24 internet i BZWBK24 mobile

e-mail: kontakt [at] bzwbk [dot] pl

 

Fałszywa korespondencja może trafić również do Ciebie. Pamiętaj – wiele zależy od Twojej czujności!

*Opłata zgodna z taryfą danego operatora

WYRAŹ SWOJĄ OPINIĘ

  • Tylko śmierć i podatki wciąż pozostają jedyne pewne. Reszta nie. Jednym to się podoba, innym nie. Bankowość elektroniczna sama w sobie zawiera więcej ryzyka niż niegdysiejsze solidne podziemia:-) trzeba uważać. Trzeba sprawdzać. Mozna narzekać.
    Niezależnie czy elektronicznie czy nie, w banku czy w scianie… nikt nie będzie dbał o Wasze pieniądze! Ani o samochody, ani o kury. Chyba byłoby rozsądniej wreszcie to uznać. Nawet Pentagon nie upilnuje.
    Ubezpieczyć. Myśleć. Pytać. Nie trzymać w jednym miejscu. Nie wydawać na głupoty:-)
    Zresztą to zawsze albo wina pisu albo po albo lesbijek. Nuda.

  • Witam!Mam uwagę innego typu: Nie wiem czy to działanie Banku czy jakiś przypadek – chcąc się zalogować na BZWBK24 – konto indywidualne miałam możliwość wyboru (2 wejścia na konto)

    BZWBK24
    BZWBK24
    Zapamiętaj mój wybór
    iBiznes24
    Zapamiętaj mój wybór

    Taki tekst udało mi się skopiować (zrzutu ekranu nie mogę dołączyć), może ktoś to sprawdzi, czy jest ok, szczerze mówiąc mam obawy czy to nie jest jakieś złośliwe działanie zewnętrzne. Proszę sprawdźcie to

  • Czy interfejs strony internetowej banku (buttony itd) został ostatnio zmieniany?

  • nie mogę się zalogować na konto, dane logowania podaje prawidłowe, dopiero za 5 razem udało mi się – tak było rano, a wieczorem znowu nie chce się zalogować, zaraz mi się konto zablokuje!

Dodaj komentarz