Planujesz daleką podróż? Sprawdź jak uniknąć niespodzianek, gdy korzystasz z karty

iStock_000013219705Small_peruPosiadaczom kart debetowych i  kredytowych, którzy planują podróż lub dłuższy pobyt w krajach poza granicami Europy, chcemy przypomnieć, że ze względu na bezpieczeństwo transakcji kartowych została wyłączona możliwość wypłaty gotówki z bankomatów starszego typu, czyli z takich urządzeń, które pozwalają na wypłatę środków na podstawie odczytu danych jedynie z paska magnetycznego, z pominięciem mikroprocesora (chip) umieszczonego w karcie.

W niektórych krajach, głównie poza granicami Europy, takie bankomaty wciąż jeszcze funkcjonują. Jeśli wybierasz się na przykład do krajów azjatyckich czy do krajów Ameryki Południowej przypominamy, że masz możliwość aktywowania opcji wypłat z tego typu bankomatów na czas pobytu (do 180 dni kalendarzowych). Włączenie tej opcji pozwoli  na nieskrępowany dostęp do swoich środków niezależnie od rodzaju bankomatu podczas podróży poza Europę.

Zmiana dotyczy kart debetowych i kredytowych, poza kartami debetowymi do rachunków otwartych w byłym Kredyt Banku.

Aktywacji  opcji dokonasz w oddziałach, placówkach partnerskich lub na Infolinii banku pod nr 1 9999 ( z zagranicy +48 61 81 19999).

Jeśli jesteś właścicielem rachunku, do którego posiadasz kartę debetową lub posiadaczem głównej karty kredytowej możesz  dodatkowo  samodzielnie aktywować opcję poprzez BZWBK24 Internet:

Po zalogowaniu do  bankowości elektronicznej BZWBK24 klikamy zakładkę „Karty” .

Pojawi się lista  kart właściciela rachunku. Przy konkretnej karcie, dla której chcemy aktywować opcję klikamy „Więcej”, a następnie „wypłaty bez EMV”.

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zostajemy przeniesieni na kolejny ekran, na którym klikamy na opcję „włączone do dnia”, wybieramy datę z kalendarza i akceptujemy przyciskiem  „Zmień”.

 

22

 

 

 

 

 

 

 

 

Zmiana autoryzowana jest smsKodem, który otrzymacie na telefon komórkowy.

 

Zarządzaj limitami na swojej karcie

Dla zwiększenia bezpieczeństwa  udostępniliśmy także w czerwcu br. możliwość zarządzania wysokością limitów kartowych (w ramach maksymalnych limitów dla danej karty)  na kartach debetowych i kredytowych oraz wprowadziliśmy nowe rodzaje limitów: transakcji bezgotówkowych, wypłat gotówkowych oraz transakcji na odległość, w tym internetowych (transakcji bez fizycznego przedstawienia karty).

Zmiana  wysokości limitów dla wyżej wspomnianych rodzajów transakcji jest możliwa w oddziałach, placówkach partnerskich lub na Infolinii banku pod nr 1 9999 ( z zagranicy +48 61 81 19999).

Jeśli jesteś właścicielem rachunku, do którego posiadasz kartę debetową lub posiadaczem głównej karty kredytowej możesz  dodatkowo  samodzielnie zmieniać wysokość limitów poprzez BZWBK24 Internet.

Wyjątkiem są karty debetowe do kont otwartych w byłym Kredyt Banku, które na razie zachowują dotychczasowe rodzaje limitów dla transakcji kartowych. Wysokość limitów dla tych kart można zmieniać w oddziale.

Jak samodzielnie dokonać zmiany wysokości limitu w BZWBK24?

Po zalogowaniu do  bankowości elektronicznej BZWBK24 należy kliknąć zakładkę „Karty” .

Pojawia się lista kart właściciela rachunku.

Przy konkretnej karcie, dla której chcemy zmienić wysokość limitu klikamy „Więcej”, a następnie „Limity”.

 

333

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zostajemy przeniesieni na kolejny ekran, na którym modyfikujemy wysokość limitów dla poszczególnych rodzajów transakcji (w ramach maksymalnych limitów obowiązujących dla danej karty).

 

444

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klikamy „Zmień”. W przypadku podwyższenia wysokości limitów zmiana będzie autoryzowana poprzez wpisanie smsKodu, który otrzymacie na telefon komórkowy.

Jeśli mowa o zarządzaniu wysokością limitów to przypominamy, że w czerwcu br. zmieniły się maksymalne dzienne limity transakcji kartowych dla kart debetowych. Szczegółowe informacje w Załączniku nr 1 do Zasad wydawania i używania kart płatniczych BZ WBK dla ludności TUTAJ

 

 

WYRAŹ SWOJĄ OPINIĘ

  • Witam.
    Od 25 lipca wyjeżdżam na wczasy do Grecji (wyspa korfu). Czy będę mogła korzystać z wypłat tamtejszych bankomatów poprzez kartę do konta BZ WBK? Wiem , że są tam problemy z wypłątami, ale podobno od poniedziałku ma być już normalnie. Czy Państwo coś wiecie na ten temat?

  • Aby odnieść się do opisanej sytuacji potrzebujemy danych Klienta oraz danych karty, dlatego prosimy o kontakt z Bankiem poprzez Formularz Kontaktowy dostępny na stronie internetowej https://www.bzwbk.pl/informacje-o-banku/rzecznik-klienta-banku-zachodniego-wbk/rzecznik-klienta-banku-zachodniego-wbk.html

  • Witam

    Posiadam kartę MasterCard Payback od około 2011r. W 2013r karta automatycznie została wznowiona a ponadto wyjeżdżałem za granicę karta była wydana około 6 miesięcy wcześniej przed datą wygaśnięcia starej karty. Ważność na karcie widnieje do 08.2017r. status karty w systemie widnieje jako nie wznawiająca się i nie wiem co się tak naprawdę mogło stać!!! Spłacam w 100% zobowiązania, nigdy nie płaciłem odsetek za nieterminowe spłaty i spłata następuje automatycznie z konta osobistego. Troszeczkę się martwię bo aktywnie użytkuję kartę i też spłacam ją w 100% czyżby chodziło o to że bank na mnie nie zarabia i chce aby karta nie była przedłużana. Dwa lata temu otrzymałem kolejną kartę kredytową Visa akcja pajacyk ważna do grudnia 2014r. Karta automatycznie ma być wznawiana w grudniu 2014 takie info otrzymałem na infolinii. Czy jeżeli karta Visa pajacyk zostanie wznowiona czy nowy status karty będzie również jako nie wznawiająca się?? Zgodnie z regulaminem banku WBK jeżeli w sposób nieprawidłowy korzystałbym z karty bank ma prawo wypowiedzieć mi umowę w 30 dniowym terminie i wówczas musiałbym spłacić całe zobowiązanie lecz takiego pisma nie otrzymałem i nie otrzymam bo tak informowała mnie konsultantka. Jestem trochę zszokowany dlaczego bank przedłużył mi kartę o kolejne 4 lata z statusem karty nie wznawianej?? Zgodnie z regulaminem banku, bank przed wznowieniem karty dokładnie 45dni przed datą ważności karty bada zdolność klienta czy spłaca regularnie swoje zobowiązania i czy nie było opóźnień ze spłatą karty kredytowej. Dlatego bardzo dziwię się iż mając jeszcze kartę ważną dokładnie jeszcze 3 LATA status jest jako nie wznawiająca się. Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem jak się mam za to zabrać. Pozdrawiam

Dodaj komentarz