Przelewy – odpowiedzi na najczęstsze pytania

Zadajecie nam sporo pytań związanych z przelewami. Pytacie kiedy będzie zaksięgowany Wasz przelew z innego banku, kiedy Wasze pieniądze dotrą na inne konto, co zrobić, kiedy przelew się spóźnia. Postanowiliśmy na te pytania odpowiedzieć, mamy nadzieję, że informacje okażą się przydatne.

Wysyłam pieniądze na rachunek w innym banku

Kiedy zlecacie przelew w systemie Elixir w oddziale banku lub serwisie BZWBK24 jest on natychmiast przekazywany do realizacji, ale z banku „wyjdzie” w ramach jednej z tzw. sesji wychodzących. Sesje te są w dni powszednie ok. godz. 8:15, 12:15 i 14:45.

Jeśli przelew zlecicie po godz. 14.45, trafi on na pierwszą sesję wychodzącą w kolejnym dniu roboczym. A więc przelew zlecony o tej porze w piątek, „wyjdzie” z banku ok. godz. 8.15 w poniedziałek.

Pieniądze trafiają do Krajowej Izby Rozliczeniowej i są przekazywane na rachunek w banku odbiorcy w ramach najbliższej sesji przychodzącej danego banku.

Zlecając przelew trzeba zadbać o podanie poprawnego numeru rachunku i danych odbiorcy. Choć to numer rachunku jest kluczową daną w przelewie, to może się zdarzyć, że niezgodność danych odbiorcy może być przyczyną jego opóźnienia.

Co zrobić, jeśli podałam/podałem zły numer rachunku?

Jeśli zleciliście przelew na rachunek, który nie istnieje, pieniądze wrócą na Wasze konto – zazwyczaj w następnym dniu roboczym. Jeśli pieniądze zostały przesłane do innego odbiorcy, niż zamierzaliście, możecie albo zwrócić się do odbiorcy z prośbą o zwrot, albo uruchomić procedurę zwrotu za pośrednictwem banku. W tym drugim przypadku, zgodnie z TOiP, pobrana zostanie opłata w wys. 25 złotych.

Czy przelew można odwołać?

Przelew zlecony w oddziale oraz w BZWBK24 Klient może anulować, pod warunkiem, że jeszcze nie został przekazany na sesje wychodzącą. W sytuacji gdy dana płatności wyjdzie do rozliczenia, BZWBK odpowiednio kontaktuje się z bankiem beneficjenta za pośrednictwem witryny OGNIVO, w celu zwrotu błędnego przelewu. W każdym z w/w przypadków, zgodnie z TOiP pobrana zostanie opłata w wysokości 25 zł.

Czekam na przelew z innego banku

W Banku Zachodnim WBK S.A. transakcje rozliczane są w trzech sesjach przychodzących ELIXIR odbywających się w ciągu dnia. Księgowanie płatności odbywa się zgodnie z godzinami udostępniania płatności przez KIR. Sesje rozliczeń międzybankowych ELIXIR realizowane są w dni robocze, zgodnie z terminami określony w regulaminach prowadzenia rachunku Klienta.

Jeśli przelew do mnie nie dotarł

Przelew zlecony w systemie Elixir powinien trafić na konto odbiorcy najpóźniej w następnym dniu roboczym. Jeśli przelew w tym czasie nie dotarł, jedyny sposób, by sprawdzić co się z nim dzieje jest złożenie zapytania lub reklamacji w banku nadawcy.

Mam nadzieję, że te informacje okażą się przydatne i rozwieją Wasze wątpliwości.

WYRAŹ SWOJĄ OPINIĘ

  • Witam zrobilam przelew w piatek przez azimo tranzakcja ma status dostarczony pieniedzy nadal nie ma na moim kacie cojest? Jak dlugo trwa zaksiegowanie takiego przelewu

  • Witam. Jeśli w środę wieczorem mąż zrobił przelew z Postbanku na mój rachunek walutowy w euro w WBK, to kiedy teoretycznie i praktycznie pieniądze będą na moim koncie ??????

  • Witam mam pilne pytanie czy jak mam konto w banku w niemczech a moi znajomi poszli do pracy tu w niemczech czy ich wypłata może wpłynąć na moje konto? Czy nie będę mieć problemu w banku?

  • Witam przelew z niemiec zostal zrobiony srode o 16 i do dzis nie ma pieniędzy. O co chodzi

  • Urszula Janowicz - 31.08.2016 o 18:03 Odpowiedz

    wysylajac przelew elektronicznie za energie elektryczna wpisalam bledna kwote gdy sie zorientowalam o pomylce zadzwonilam natychmiast na infolinie z prosba o wycofanie przelewu,zaplacilam 25,- zl otrzymalam informacje z banku,ze dyspozycja zostala przyjeta do realizacji w banku odbiorcy jednak do dnia dzisieszego nie otrzymalam zwrotu tzn od 3 sierpnia do 31 sierpnia.
    jaki jest termin zwrotu.

Dodaj komentarz