Przelewy – odpowiedzi na najczęstsze pytania

Zadajecie nam sporo pytań związanych z przelewami. Pytacie kiedy będzie zaksięgowany Wasz przelew z innego banku, kiedy Wasze pieniądze dotrą na inne konto, co zrobić, kiedy przelew się spóźnia. Postanowiliśmy na te pytania odpowiedzieć, mamy nadzieję, że informacje okażą się przydatne.

Wysyłam pieniądze na rachunek w innym banku

Kiedy zlecacie przelew w systemie Elixir w oddziale banku lub serwisie BZWBK24 jest on natychmiast przekazywany do realizacji, ale z banku „wyjdzie” w ramach jednej z tzw. sesji wychodzących. Sesje te są w dni powszednie ok. godz. 8:15, 12:15 i 14:45.

Jeśli przelew zlecicie po godz. 14.45, trafi on na pierwszą sesję wychodzącą w kolejnym dniu roboczym. A więc przelew zlecony o tej porze w piątek, „wyjdzie” z banku ok. godz. 8.15 w poniedziałek.

Pieniądze trafiają do Krajowej Izby Rozliczeniowej i są przekazywane na rachunek w banku odbiorcy w ramach najbliższej sesji przychodzącej danego banku.

Zlecając przelew trzeba zadbać o podanie poprawnego numeru rachunku i danych odbiorcy. Choć to numer rachunku jest kluczową daną w przelewie, to może się zdarzyć, że niezgodność danych odbiorcy może być przyczyną jego opóźnienia.

Co zrobić, jeśli podałam/podałem zły numer rachunku?

Jeśli zleciliście przelew na rachunek, który nie istnieje, pieniądze wrócą na Wasze konto – zazwyczaj w następnym dniu roboczym. Jeśli pieniądze zostały przesłane do innego odbiorcy, niż zamierzaliście, możecie albo zwrócić się do odbiorcy z prośbą o zwrot, albo uruchomić procedurę zwrotu za pośrednictwem banku. W tym drugim przypadku, zgodnie z TOiP, pobrana zostanie opłata w wys. 25 złotych.

Czy przelew można odwołać?

Przelewu zleconego w BZWBK24 nie można odwołać. Przelew zlecony w oddziale można anulować, pod warunkiem, że jeszcze nie został przekazany na sesje wychodzącą. W tym drugim przypadku, zgodnie z TOiP, pobrana zostanie opłata w wys. 25 złotych.

Czekam na przelew z innego banku

Wysłane z innego banku do BZ WBK pieniądze są księgowane w dni robocze, w sesji ciągłej między 8.00 a 18.00.

Jeśli przelew do mnie nie dotarł

Przelew zlecony w systemie Elixir powinien trafić na konto odbiorcy najpóźniej w następnym dniu roboczym. Jeśli przelew w tym czasie nie dotarł, jedyny sposób, by sprawdzić co się z nim dzieje jest złożenie zapytania lub reklamacji w banku nadawcy.

Mam nadzieję, że te informacje okażą się przydatne i rozwieją Wasze wątpliwości.

WYRAŹ SWOJĄ OPINIĘ

  • Dlaczego przelew nadany z innego banku kolo 17 nie doszedł na moje konto, skoro jest sesja ciągła do 18, dodam że na inne konto w jeszcze innym banku doszło po paru minutach.?

  • Dlaczego wszystkie pytania musza byc zatwierdzone przez moderatorów? czekam ju kilka dni na odpowiedz tutaj i nawet nie zamieszczono mojego problemu!

    • Magda Kantorowicz-Kwietniak - 12.06.2015 o 15:48 Odpowiedz

      Pani Emilio, nasze posty są postmoderowane, by uniknać spamu, wulgaryzmów czy podawania danych przez Klientów. Przepraszamy, Czy możemy wskazac o która sprawe konkretnie chodzi lub zacytowac pytanie? Będziemy bardzo wdzięczni.

      @Anonim w przypadku takiej sytuacji nalezy zgłosic sie pod nr 1 9999. Doradca sprawdzi przyczyny takiej sytuacji.

      @Marcia, przelew taki powinien być zrealizowany od razu, ale zgodnie z regulaminem może on zostac zrealizowany do końca kolejnego dnia od momentu nadania środków.

  • Wczoraj kolo godziny 12 brat wysłał mi pieniądze na konto i nadal ich nie ma! Co to ma byc, w kazdym innym banku pieniadze przelane jednego dnia po poludniu, wchodza na konto nastepnego dnia, pierwsza sesja a w tym żałosnym banku za kazdym razem jest inaczej, kiedys wysylalam pieniadze z zagranicznego konta na swoje tutaj i dostalam tego samego dnia, a teraz z polskiego konta czeka sie min 2 dni, to żałosne i wydaje mi sie ze zmienie bank

  • zleciłam przelew na inne konto 02.06.2015 r. niestety jest godz. 11.30 a na koncie na które przelałam pieniądze ich NIE MA – a podobno zlecenie przelewu po 14-tej będzie realizowane na pierwszej sesji następnego dnia tj. 03.06.2015 – pytam sie więc gdzie sa moje pieniądze (to nie pierwsza taka sytuacja, że szukam pieniędzy mimo, że wyszły z banku a na koncie ich nie ma!)

Dodaj komentarz