Przelewy – odpowiedzi na najczęstsze pytania

Zadajecie nam sporo pytań związanych z przelewami. Pytacie kiedy będzie zaksięgowany Wasz przelew z innego banku, kiedy Wasze pieniądze dotrą na inne konto, co zrobić, kiedy przelew się spóźnia. Postanowiliśmy na te pytania odpowiedzieć, mamy nadzieję, że informacje okażą się przydatne.

Wysyłam pieniądze na rachunek w innym banku

Kiedy zlecacie przelew w systemie Elixir w oddziale banku lub serwisie BZWBK24 jest on natychmiast przekazywany do realizacji, ale z banku „wyjdzie” w ramach jednej z tzw. sesji wychodzących. Sesje te są w dni powszednie ok. godz. 8:15, 12:15 i 14:45.

Jeśli przelew zlecicie po godz. 14.45, trafi on na pierwszą sesję wychodzącą w kolejnym dniu roboczym. A więc przelew zlecony o tej porze w piątek, „wyjdzie” z banku ok. godz. 8.15 w poniedziałek.

Pieniądze trafiają do Krajowej Izby Rozliczeniowej i są przekazywane na rachunek w banku odbiorcy w ramach najbliższej sesji przychodzącej danego banku.

Zlecając przelew trzeba zadbać o podanie poprawnego numeru rachunku i danych odbiorcy. Choć to numer rachunku jest kluczową daną w przelewie, to może się zdarzyć, że niezgodność danych odbiorcy może być przyczyną jego opóźnienia.

Co zrobić, jeśli podałam/podałem zły numer rachunku?

Jeśli zleciliście przelew na rachunek, który nie istnieje, pieniądze wrócą na Wasze konto – zazwyczaj w następnym dniu roboczym. Jeśli pieniądze zostały przesłane do innego odbiorcy, niż zamierzaliście, możecie albo zwrócić się do odbiorcy z prośbą o zwrot, albo uruchomić procedurę zwrotu za pośrednictwem banku. W tym drugim przypadku, zgodnie z TOiP, pobrana zostanie opłata w wys. 25 złotych.

Czy przelew można odwołać?

Przelew zlecony w oddziale oraz w BZWBK24 Klient może anulować, pod warunkiem, że jeszcze nie został przekazany na sesje wychodzącą. W sytuacji gdy dana płatności wyjdzie do rozliczenia, BZWBK odpowiednio kontaktuje się z bankiem beneficjenta za pośrednictwem witryny OGNIVO, w celu zwrotu błędnego przelewu. W każdym z w/w przypadków, zgodnie z TOiP pobrana zostanie opłata w wysokości 25 zł.

Czekam na przelew z innego banku

W Banku Zachodnim WBK S.A. transakcje rozliczane są w trzech sesjach przychodzących ELIXIR odbywających się w ciągu dnia. Księgowanie płatności odbywa się zgodnie z godzinami udostępniania płatności przez KIR. Sesje rozliczeń międzybankowych ELIXIR realizowane są w dni robocze, zgodnie z terminami określony w regulaminach prowadzenia rachunku Klienta.

Jeśli przelew do mnie nie dotarł

Przelew zlecony w systemie Elixir powinien trafić na konto odbiorcy najpóźniej w następnym dniu roboczym. Jeśli przelew w tym czasie nie dotarł, jedyny sposób, by sprawdzić co się z nim dzieje jest złożenie zapytania lub reklamacji w banku nadawcy.

Mam nadzieję, że te informacje okażą się przydatne i rozwieją Wasze wątpliwości.

WYRAŹ SWOJĄ OPINIĘ

  • Bzdura Bank zachodni przetrzymuje pieniądze mój mąż mi wysyła z zagranicy .W poniedziałek a dopiero w piątek są . W innych bankach na drugi dzień już są .Na zachodni dużo osób narzeka . Wiec ja też zrezygnuje z nich .

    • Witam serdecznie.
      Bank Zachodni WBK SA realizuje płatności przychodzące zgodnie datą waluty wskazaną przez bank nadającego. Należałoby wyjaśnić z nadawcą płatności lub bankiem, w którym złożył płatność szczegóły zlecenia, które zlecił.
      Standardowo, zlecenie złożone w banku działającym na terenie Unii Europejskiej w formie elektronicznej w walucie EUR, realizowane jest maksymalnie w ciągu jednego dnia roboczego zaś złożone w formie papierowej maksymalnie dwa dni robocze.
      Jest to czas od rozpoczęcia realizacji transakcji płatniczej do momentu uznania rachunku odbiorcy.

  • Ja skierowałem sprawe do sadu ..czekam drugi tydzień za przelewem z Niemiec zarty i moja cierpliwiosc sie własnie skoczyła …prezes banku smiał mi sie prosto w twarz i kpił ze mnie ze rzadam zadoszuczynienia …teraz ja sie z niego posmieje …podkresle ze zaden prawnik nie chciał podjac sie sprawy w polsce bo uwazał sporawe za przegrabna..sprawa zajela sie firma w której pracuje w Niemczech

  • Jaki jest routing code dla bzwbk, musze podac dane do przelewu z Anglii do PL

  • Ten bank wykańcza psychicznie,lubią przetrzymywać pieniądze, szczególnie w centrali,która zanim rozdysponuje do placówek to mija spory czas oczywiście….
    Następnie w placówkach docelowych dodatkowo się z tym grzebią…..I tak w kółko,a najlepsze to że się tłumaczą że to inne banki przetrzymują….np.przelew z Norwegii wyszedł w poniedziałek (potwierdzono w banku norweskim),na konto docelowe dotarł w środę ok.17:00….Itp. poza tym ukryte koszta…..
    NIE POLECAM NIKOMU Komu zależy na czasie !!!!!!!!

Dodaj komentarz