Przelewy – odpowiedzi na najczęstsze pytania

Zadajecie nam sporo pytań związanych z przelewami. Pytacie kiedy będzie zaksięgowany Wasz przelew z innego banku, kiedy Wasze pieniądze dotrą na inne konto, co zrobić, kiedy przelew się spóźnia. Postanowiliśmy na te pytania odpowiedzieć, mamy nadzieję, że informacje okażą się przydatne.

Wysyłam pieniądze na rachunek w innym banku

Kiedy zlecacie przelew w systemie Elixir w oddziale banku lub serwisie BZWBK24 jest on natychmiast przekazywany do realizacji, ale z banku „wyjdzie” w ramach jednej z tzw. sesji wychodzących. Sesje te są w dni powszednie ok. godz. 8:15, 12:15 i 14:45.

Jeśli przelew zlecicie po godz. 14.45, trafi on na pierwszą sesję wychodzącą w kolejnym dniu roboczym. A więc przelew zlecony o tej porze w piątek, „wyjdzie” z banku ok. godz. 8.15 w poniedziałek.

Pieniądze trafiają do Krajowej Izby Rozliczeniowej i są przekazywane na rachunek w banku odbiorcy w ramach najbliższej sesji przychodzącej danego banku.

Zlecając przelew trzeba zadbać o podanie poprawnego numeru rachunku i danych odbiorcy. Choć to numer rachunku jest kluczową daną w przelewie, to może się zdarzyć, że niezgodność danych odbiorcy może być przyczyną jego opóźnienia.

Co zrobić, jeśli podałam/podałem zły numer rachunku?

Jeśli zleciliście przelew na rachunek, który nie istnieje, pieniądze wrócą na Wasze konto – zazwyczaj w następnym dniu roboczym. Jeśli pieniądze zostały przesłane do innego odbiorcy, niż zamierzaliście, możecie albo zwrócić się do odbiorcy z prośbą o zwrot, albo uruchomić procedurę zwrotu za pośrednictwem banku. W tym drugim przypadku, zgodnie z TOiP, pobrana zostanie opłata w wys. 25 złotych.

Czy przelew można odwołać?

Przelew zlecony w oddziale oraz w BZWBK24 Klient może anulować, pod warunkiem, że jeszcze nie został przekazany na sesje wychodzącą. W sytuacji gdy dana płatności wyjdzie do rozliczenia, BZWBK odpowiednio kontaktuje się z bankiem beneficjenta za pośrednictwem witryny OGNIVO, w celu zwrotu błędnego przelewu. W każdym z w/w przypadków, zgodnie z TOiP pobrana zostanie opłata w wysokości 25 zł.

Czekam na przelew z innego banku

W Banku Zachodnim WBK S.A. transakcje rozliczane są w trzech sesjach przychodzących ELIXIR odbywających się w ciągu dnia. Księgowanie płatności odbywa się zgodnie z godzinami udostępniania płatności przez KIR. Sesje rozliczeń międzybankowych ELIXIR realizowane są w dni robocze, zgodnie z terminami określony w regulaminach prowadzenia rachunku Klienta.

Jeśli przelew do mnie nie dotarł

Przelew zlecony w systemie Elixir powinien trafić na konto odbiorcy najpóźniej w następnym dniu roboczym. Jeśli przelew w tym czasie nie dotarł, jedyny sposób, by sprawdzić co się z nim dzieje jest złożenie zapytania lub reklamacji w banku nadawcy.

Mam nadzieję, że te informacje okażą się przydatne i rozwieją Wasze wątpliwości.

MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Ale na podróż to Ty się ubezpiecz!

0

Wymień sobie walutę

7

WYRAŹ SWOJĄ OPINIĘ

  • Jeśli zrobiłam przelew A nie miałam środków na koncie trasakcja odrzucona to czy nie pobiorą jak będą środki na koncie bo eysłałam przelew z innego konta

  • Witam czy nadal jest problem z przelewam zagranicznymi? Tzn przychodzącymi?

  • Czekam na kasę od piątku,dziś mamy już wtorek. Zadzwoniłam do banku,a pani orzekła,że pieniądze powinny być wczoraj po południu, niech pan ekspert czy jak go tam zwą nie sprzedaje bajek o sesji ciągłej,bo to jest kpina z klientów. Rachunki do opłacenia czekają,a kasy brak!!! Żarty sobie urządzacie z ludzi czy jak? Ciekawe kto mi zwróci za odsetki z nieopłaconych rachunków,bo bank ma to gdzieś!!!

  • Czekam na kasę od piątku,dziś mamy już wtorek. Zadzwoniłam do banku,a pani orzekła,że pieniądze powinny być wczoraj po południu, niech pan ekspert czy jak go tam zwą nie sprzedaje bajek o sesji ciągłej,bo to jest kpina z klientów. Rachunki do opłacenia czekają,a kasy brak!!! Żarty sobie urządzacie z ludzi czy jak? Ciekawe kto mi zwróci za odsetki z nieopłaconych rachunków,bo bank ma to gdzieś!!!

  • ja mam inny problem. Wczoraj czyli 18.01.2018 otrzymałam przelew z Urzedu Miasta. Korzystałam z tych pieniędzy . Była to minimalna kwota która wydałam w stosunku do przelewu. wieczorem Sprawdzam konto a tam szok. pieniądze z przelewu zniknęły. Mało tego nie ma śladu w histori rachunku że taki przelew był. Poszłam do banku wyjasnić. Pani równiez mówi takiego przelewu nie było i patrzy na mnie jak na wariatke.

Dodaj komentarz