Przelewy – odpowiedzi na najczęstsze pytania

Zadajecie nam sporo pytań związanych z przelewami. Pytacie kiedy będzie zaksięgowany Wasz przelew z innego banku, kiedy Wasze pieniądze dotrą na inne konto, co zrobić, kiedy przelew się spóźnia. Postanowiliśmy na te pytania odpowiedzieć, mamy nadzieję, że informacje okażą się przydatne.

Wysyłam pieniądze na rachunek w innym banku

Kiedy zlecacie przelew w systemie Elixir w oddziale banku lub serwisie BZWBK24 jest on natychmiast przekazywany do realizacji, ale z banku „wyjdzie” w ramach jednej z tzw. sesji wychodzących. Sesje te są w dni powszednie ok. godz. 8:15, 12:15 i 14:45.

Jeśli przelew zlecicie po godz. 14.45, trafi on na pierwszą sesję wychodzącą w kolejnym dniu roboczym. A więc przelew zlecony o tej porze w piątek, „wyjdzie” z banku ok. godz. 8.15 w poniedziałek.

Pieniądze trafiają do Krajowej Izby Rozliczeniowej i są przekazywane na rachunek w banku odbiorcy w ramach najbliższej sesji przychodzącej danego banku.

Zlecając przelew trzeba zadbać o podanie poprawnego numeru rachunku i danych odbiorcy. Choć to numer rachunku jest kluczową daną w przelewie, to może się zdarzyć, że niezgodność danych odbiorcy może być przyczyną jego opóźnienia.

Co zrobić, jeśli podałam/podałem zły numer rachunku?

Jeśli zleciliście przelew na rachunek, który nie istnieje, pieniądze wrócą na Wasze konto – zazwyczaj w następnym dniu roboczym. Jeśli pieniądze zostały przesłane do innego odbiorcy, niż zamierzaliście, możecie albo zwrócić się do odbiorcy z prośbą o zwrot, albo uruchomić procedurę zwrotu za pośrednictwem banku. W tym drugim przypadku, zgodnie z TOiP, pobrana zostanie opłata w wys. 25 złotych.

Czy przelew można odwołać?

Przelew zlecony w oddziale oraz w BZWBK24 Klient może anulować, pod warunkiem, że jeszcze nie został przekazany na sesje wychodzącą. W sytuacji gdy dana płatności wyjdzie do rozliczenia, BZWBK odpowiednio kontaktuje się z bankiem beneficjenta za pośrednictwem witryny OGNIVO, w celu zwrotu błędnego przelewu. W każdym z w/w przypadków, zgodnie z TOiP pobrana zostanie opłata w wysokości 25 zł.

Czekam na przelew z innego banku

W Banku Zachodnim WBK S.A. transakcje rozliczane są w trzech sesjach przychodzących ELIXIR odbywających się w ciągu dnia. Księgowanie płatności odbywa się zgodnie z godzinami udostępniania płatności przez KIR. Sesje rozliczeń międzybankowych ELIXIR realizowane są w dni robocze, zgodnie z terminami określony w regulaminach prowadzenia rachunku Klienta.

Jeśli przelew do mnie nie dotarł

Przelew zlecony w systemie Elixir powinien trafić na konto odbiorcy najpóźniej w następnym dniu roboczym. Jeśli przelew w tym czasie nie dotarł, jedyny sposób, by sprawdzić co się z nim dzieje jest złożenie zapytania lub reklamacji w banku nadawcy.

Mam nadzieję, że te informacje okażą się przydatne i rozwieją Wasze wątpliwości.

WYRAŹ SWOJĄ OPINIĘ

  • Odpowiedź na pytanie kiedy przyjdzie przelew mogłaby równie dobrze brzmieć ‚sprawdź sobie w umowie’, dziękuję za takie FAQ.

  • Marcin Bielesz - 15.08.2015 o 08:12 Odpowiedz

    Dziendobry,mam pytanie ,w piatek dokladnie wczoraj wyszedł z mojej firmy przelew na moje konto ,dzis jest sobota i dalej nie ma zadnego wpływu ….czy w sobotę i w niedziele są realizowane spóźnione przelewy z konca tygodnia czy należy czekać do następnego poniedzialku .
    Z Poważaniem wasz Klient i Depozytor Marcin Biwlesz

    • Weronika Szczepanik - 27.08.2015 o 13:21 Odpowiedz

      Panie Marcinie, sesje rozliczeń międzybankowych ELIXIR realizowane są w dni robocze, zgodnie z terminami określonymi w regulaminach prowadzenia rachunku Klienta.

  • Dlaczego przelew nadany z innego banku kolo 17 nie doszedł na moje konto, skoro jest sesja ciągła do 18, dodam że na inne konto w jeszcze innym banku doszło po paru minutach.?

    • Weronika Szczepanik - 13.08.2015 o 15:07 Odpowiedz

      Czas oczekiwania na przelew z systemu ELIXIR z innego banku uzależniony jest od godziny jego wysłania, co za tym idzie od sesji Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A., w której rozliczona została dana płatność.
      Sesje rozliczeń międzybankowych ELIXIR realizowane są w dni robocze.

      W przypadku nie otrzymania środków należy skontaktować się z nadawca przelewu.

      W Banku Zachodnim WBK S.A. płatności ELIXIR księgowane są zgodnie z godzinami udostępnienia płatności przez KIR.

Dodaj komentarz