Przelewy – odpowiedzi na najczęstsze pytania

Zadajecie nam sporo pytań związanych z przelewami. Pytacie kiedy będzie zaksięgowany Wasz przelew z innego banku, kiedy Wasze pieniądze dotrą na inne konto, co zrobić, kiedy przelew się spóźnia. Postanowiliśmy na te pytania odpowiedzieć, mamy nadzieję, że informacje okażą się przydatne.

Wysyłam pieniądze na rachunek w innym banku

Kiedy zlecacie przelew w systemie Elixir w oddziale banku lub serwisie BZWBK24 jest on natychmiast przekazywany do realizacji, ale z banku „wyjdzie” w ramach jednej z tzw. sesji wychodzących. Sesje te są w dni powszednie ok. godz. 8:15, 12:15 i 14:45.

Jeśli przelew zlecicie po godz. 14.45, trafi on na pierwszą sesję wychodzącą w kolejnym dniu roboczym. A więc przelew zlecony o tej porze w piątek, „wyjdzie” z banku ok. godz. 8.15 w poniedziałek.

Pieniądze trafiają do Krajowej Izby Rozliczeniowej i są przekazywane na rachunek w banku odbiorcy w ramach najbliższej sesji przychodzącej danego banku.

Zlecając przelew trzeba zadbać o podanie poprawnego numeru rachunku i danych odbiorcy. Choć to numer rachunku jest kluczową daną w przelewie, to może się zdarzyć, że niezgodność danych odbiorcy może być przyczyną jego opóźnienia.

Co zrobić, jeśli podałam/podałem zły numer rachunku?

Jeśli zleciliście przelew na rachunek, który nie istnieje, pieniądze wrócą na Wasze konto – zazwyczaj w następnym dniu roboczym. Jeśli pieniądze zostały przesłane do innego odbiorcy, niż zamierzaliście, możecie albo zwrócić się do odbiorcy z prośbą o zwrot, albo uruchomić procedurę zwrotu za pośrednictwem banku. W tym drugim przypadku, zgodnie z TOiP, pobrana zostanie opłata w wys. 25 złotych.

Czy przelew można odwołać?

Przelew zlecony w oddziale oraz w BZWBK24 Klient może anulować, pod warunkiem, że jeszcze nie został przekazany na sesje wychodzącą. W sytuacji gdy dana płatności wyjdzie do rozliczenia, BZWBK odpowiednio kontaktuje się z bankiem beneficjenta za pośrednictwem witryny OGNIVO, w celu zwrotu błędnego przelewu. W każdym z w/w przypadków, zgodnie z TOiP pobrana zostanie opłata w wysokości 25 zł.

Czekam na przelew z innego banku

W Banku Zachodnim WBK S.A. transakcje rozliczane są w trzech sesjach przychodzących ELIXIR odbywających się w ciągu dnia. Księgowanie płatności odbywa się zgodnie z godzinami udostępniania płatności przez KIR. Sesje rozliczeń międzybankowych ELIXIR realizowane są w dni robocze, zgodnie z terminami określony w regulaminach prowadzenia rachunku Klienta.

Jeśli przelew do mnie nie dotarł

Przelew zlecony w systemie Elixir powinien trafić na konto odbiorcy najpóźniej w następnym dniu roboczym. Jeśli przelew w tym czasie nie dotarł, jedyny sposób, by sprawdzić co się z nim dzieje jest złożenie zapytania lub reklamacji w banku nadawcy.

Mam nadzieję, że te informacje okażą się przydatne i rozwieją Wasze wątpliwości.

MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Wymień sobie walutę

7

WYRAŹ SWOJĄ OPINIĘ

  • A ja nie mogę wykonać przelewu , bo max kwota to 25 tys, a jak jest powyżej to mam sie udać do oddziału banku i zapłacić!!!!!! bo ja mnie poinformował doradca tak jest zapisane w ustawie …

  • To jest śmiech na sali… Wysłane pieniądze po południu w czwartek z niemieckiego konta na 2 walutowe konta w Polsce. Na konto ING pieniądze były następnego dnia rano na konto WBK pieniądze nie dotarły przed weekendem!!

  • Dziwne bo do siostry wysyłam z DE do banku PKO i są tego samego dnia a u was zawsze czekam co najmniej jedną noc i cały następny dzień.

  • Proszę o pomoc – kto wie z jakim wyprzedzeniem można zrobić przelew oczekujący ( w moim oddziale baku nie wiedzą)

  • Tak to prawda. Wielu moich znajomych ( i ja rownież ) miewamy ( niestety dość często ) problemy z BZWBK. Ciekawe że u innych moich znajomych wypłaty są dzień po wysłaniu na ich konta ( w bankach innych niż BZWBK ) a u mnie niejednokrotnie z dwudniowym opóźnieniem. Może niech wypowie się autor artykułu.

Dodaj komentarz