Zmiany w procedurze chargeback w przypadku upadłości polskiego biura podróży

Informacje zawarte w tej publikacji nie obowiązują od marca 2015 r.

 

Szanowni Państwo, w nawiązaniu do naszego poprzedniego wpisu o procedurze chargeback informujemy iż  organizacje płatnicze Visa i MasterCard, wprowadziły nowe zasady w zakresie procesowania przez Bank reklamacji na drodze chargeback, w przypadku upadłości polskich biur podróży.

 

Jak postępować?

 

Przed złożeniem reklamacji w Banku, Klient zobowiązany jest w pierwszej kolejności do złożenia reklamacji we właściwym Urzędzie Marszałkowskim. Bank ma prawo do rozpoczęcia procedury chargeback dopiero, jeśli Klient otrzyma ostateczną odpowiedź z Urzędu Marszałkowskiego dotyczącą braku zwrotu pełnej lub częściowej kwoty.

 

Tego typu transakcje mogą być reklamowane w procesie chargeback w określonych ramach czasowych, w związku z czym Klient powinien zgłosić się do Banku do 50 dni od daty ostatecznej odpowiedzi z Urzędu Marszałkowskiego (wraz z odpowiednim dowodem potwierdzającym odpowiedź z Urzędu Marszałkowskiego). Maksymalny termin to 540 dni od daty transakcji.

Reklamacje niespełniające tego warunku nie mogą być przez Bank procesowane. Jednocześnie pragniemy przypomnieć, iż proces chargeback (czyli obciążenie zwrotne), jest możliwy wyłącznie w przypadku, gdy transakcja dotyczy płatności kartą (nie dotyczy przelewu, przelewu z karty).

W przypadku zagranicznych biur podróży nic się nie zmienia i zastosowanie mają informacje zawarte w naszym poprzednim artykule: http://blog.bzwbk.pl/2011/10/chargeback-zaplac-karta-i-ciesz-sie-urlopem#comment-28697. Czyli dla przeprowadzenia procesu reklamacyjnego przez Bank niezbędny jest:

– dowód kontaktu z usługodawcą (kiedy, w jaki sposób, jakie informacje od Usługodawcy otrzymano)

– szczegółowe dane odnośnie rezerwacji (kiedy usługa miała być zrealizowana, czego dotyczyła)

– czas na zareklamowanie tego typu transakcji wynosi 120 dni od daty oczekiwanego serwisu, nie dłużej niż 540 dni od daty transakcji.

MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Odwracamy wiadomości z smsKodami

13

Fundusze Arka jeszcze bardziej dostępne

0

WYRAŹ SWOJĄ OPINIĘ

  • Witam. Czytam te wpisy i sadzę że bankom o to chodzi by pozbyć się problemów jakim są klienci . Ja mam problem podobny , upadłość gti ,płatność kartą Visa . Niestety pierwsza reklamacja fiasko pismo napisane niezrozumiale , nawet pracownik banku nie wiedział o co chodzi. Druga reklamacja podobne pismo choć bardziej zrozumiałe , ale dalej reklamacja odrzucona . W odpowiedzi napisano że minęło 540 dni co jest nie prawdą , a po drugie płatność kartą przez internet nie podlega zwrotowi . Jest to jawne nabijanie ludzi w butelkę . Jeśli kupuje wakacje przez internet to co mam iść zapłacić fizycznie do biura ? Jak to działa ? W odpowiedzi mam też możliwość iść do sądu , następna kpina . Pobierają pieniądze za konto za karty ale jak coś to spadać .

  • Chargeback – reklamacja płatności kartą, czyli jak odzyskać pieniądze | TY Wybieraj - 06.10.2014 o 18:12 Odpowiedz

    […] i zmieniły w ubiegłym roku zasady reklamacji. Obecnie przed złożeniem reklamacji w banku, trzeba najpierw złożyć reklamację w odpowiednim Urzędzie Marszałkowskim. Bank ma prawo do rozpoczęcia procedury chargeback dopiero wtedy, gdy otrzymamy odpowiedź z […]

  • Chargeback – reklamacja płatności kartą, czyli jak odzyskać pieniądze - 01.09.2014 o 19:42 Odpowiedz

    […] i zmieniły w ubiegłym roku zasady reklamacji. Obecnie przed złożeniem reklamacji w banku, trzeba najpierw złożyć reklamację w odpowiednim Urzędzie Marszałkowskim. Bank ma prawo do rozpoczęcia procedury chargeback dopiero wtedy, gdy otrzymamy odpowiedź z […]

  • Nie rozumiem tu czegoś. Jak można zmieścić się w terminie 540 dni ze złożeniem reklamacji skoro Marszałkowski i ubezpieczyciel mogą nawet 2 lata „liczyć” komu ile oddać. To nie jest logiczne. Odbiera nam się szansę na odzyskanie pieniędzy!

  • Panie Arturze, można zwrócić się do Banku, ale należy zmieścić się z reklamacją w Banku, w terminach wskazanych w artykule.

Dodaj komentarz