Jak aktywować kartę debetową lub kredytową

„Jak aktywować kartę debetową lub kredytową?” to jedno z pytań, które klienci często nam zadają. Wyjaśniamy i przypominamy krok po kroku jak to zrobić.

Zarówno kartę debetową jak i kredytową można aktywować na 3 sposoby w przypadku, gdy otrzymasz kartę wraz z PIN Mailerem pocztą, w osobnych kopertach (PIN Mailer to właśnie koperta z numerem PIN do Twojej karty):

 

 

1. w bankomacie BZ WBK – wybierz opcję „aktywacja karty”, a następnie wpisz poprawny numer PIN

2. podczas pierwszej transakcji w bankomacie lub w sklepie gdzie będzie wymagane podanie numeru PIN

3. w usługach bankowości elektronicznej –  po zalogowaniu wybierz zakładkę „Karty”, następnie

– dla karty debetowej: „Karty do konta”, ostatnim krokiem jest kliknięcie opcji „Aktywuj”,

– dla karty kredytowej: „Karty kredytowe” i podobnie jak wyżej – „Aktywuj”.

 

Jeśli jesteś nowym klientem i podpiszesz umowę również o usługi bankowości elektronicznej, wtedy nie otrzymasz PIN Mailera i kartę aktywować możesz tylko w usługach bankowości elektronicznej BZWBK24:

 

1. po zalogowaniu wybierz zakładkę „Karty”, następnie „Karty kredytowe” lub „Karty do konta”, potem: „Aktywuj”

2. potwierdź operację SMS kodem.

 

Uwaga, jeśli za kartę należna jest opłata za wydanie karty, opłata roczna lub miesięczna zgodnie z aktualną Taryfą Opłat i Prowizji, pamiętaj, że zostanie naliczona nawet jeśli karty nie aktywujesz.

Jeśli zgubisz lub zapomnisz numeru PIN, może go nadać w Usługach Bankowości Elektronicznej BZWBK24 wchodząc w sekcję „Karty”, następnie „Więcej” oraz wybrać zakładkę „Nadaj PIN”. Nadając PIN w BZWBK24 nie trzeba pamiętać starego PINu, ale wymagane będzie potwierdzenie zmiany SMSkodem.

 

Pamiętaj, że:

 

– po nadaniu/zmianie PINu poprzez BZWBK24 może zaistnieć konieczność powtórzenia 4-krotnie nowego PINu w terminalu podczas pierwszej płatnością kartą,

–  nowy PIN można również zamówić bezpłatnie poprzez kontakt z doradcami banku na infolinii pod numerem 1 9999, dzwoniąc z zagranicy +48 61 81 19999, infolinie są czynne całą dobę,

– jest również możliwość zamówienia nowego PINu w Oddziałach Banku, opłata za wygenerowanie nowego, papierowego PINu na wniosek użytkownika zgodna jest z obowiązującą Taryfą Opłat i Prowizji.

WYRAŹ SWOJĄ OPINIĘ

  • mam takie pytanie. niedawno założyłam sobie konto w bzwbk, otrzymałam koperte z PINem, po włożeniu karty do banomatu i wpisaniu PINU wszystko działało ale kiedy chciałam zapłacić w sklepie 3 razy wyskoczył błąd „błędny kod PIN” mimo, że w bankomacie działał. o co tu chodzi?

  • Aby klienci tak często nie pytali i aby nie trzeba było o tym pisać aż na blogu, czy nie prościej byłoby te informacje napisać w liście dołączonym do karty lub na naklejce przyklejonej do karty, którą po aktywacji klient by odklejał? :)

  • Natalia Czaplicka - 12.07.2012 o 14:04 Odpowiedz

    @asia92: bardzo prosimy o kontakt z nami na adres pomoc24 [at] bzwbk [dot] pl i podanie w mailu numeru karty informacji kiedy wystąpiła ta sytuacja.

  • Justyna Karwecka - 14.07.2012 o 09:16 Odpowiedz

    Czy konto debetowe jest możliwe w przypadku konta >30 oraz osoby, która nie posiada umowy o pracę tylko umowę zlecenie?

  • Katarzyna Sadowska - 16.07.2012 o 11:45 Odpowiedz

    Pani Justyno, konto <30 może założyć osoba, która nie ukończyła 30. roku życia – nie ma tu znaczenia fakt z jakich źródeł ta osoba osiąga dochody (umowa o pracę, o dzieło, zlecenie, itp). Warto wiedzieć, że dla osób powyżej 26. roku życia konto jest bezpłatne jeśli wpływa na nie co najmniej 1000 złotych miesięcznie (dla osób poniżej 26. roku życia wpływy nie są konieczne).

Dodaj komentarz