Chargeback – zapłać kartą i ciesz się urlopem

Jeśli należycie do tych osób, które urlop mają dopiero przed sobą – zazdrościmy i polecamy: za wycieczkę czy bilet lotniczy warto zapłacić kartą. Dzięki usłudze chargeback umożliwi Wam odzyskanie pieniędzy w razie gdyby organizator lub linia lotnicza nie wywiązali się z umowy. Ale pamiętajcie: przed zapłaceniem konieczne dokładnie przeczytajcie umowę lub regulamin usługi.

Choć sezon wakacyjny dawno zakończony, to zagraniczne kurorty nadal kuszą swoimi urokami. Zresztą coraz więcej osób decyduje się na wyjazd poza sezonem, kiedy ceny są bardziej atrakcyjne, nie ma tłumów turystów i miło jest zamienić jesienną słotę i poranne przymrozki na błękitne niebo, słońce i temperatury powyżej dwudziestu stopni. Na wszystkich, którzy na urlop zdecydowali się w ostatniej chwili czekają oferty last minute i bardzo atrakcyjne promocje linii lotniczych. Wystarczy zrobić rezerwację przy użyciu danych swojej karty płatniczej i już wkrótce można cieszyć się zasłużonym wypoczynkiem na drugim końcu świata.

Podając dane karty zawierasz umowę

W całym tym pośpiechu nie zapomnijmy jednak o zdrowym rozsądku, aby wizja beztroskich wakacji nie była początkiem przykrych niespodzianek. Nie zapominajmy, że podanie danych karty na stronie internetowej (telefonicznie, mailowo) jest zawarciem umowy z usługodawcą. Tak jak w przypadku tradycyjnych kontraktów bardzo ważne jest zapoznanie się z regulaminem, który dostępny jest zazwyczaj na stronie internetowej lub w osobnych plikach do pobrania. Pamiętajmy, aby dokładnie przeczytać zapisy regulaminu, ponieważ warunki w nim zawarte są obowiązujące dla obu stron.

W razie potrzeby pomoże chargeback

Warto przypomnieć, że posługując się kartą możemy czerpać dodatkowe korzyści z tej formy płatności. Jeżeli biuro podróży, linie lotnicze, czy hotel nie będą w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań można w prosty sposób odzyskać swoje pieniądze, ponieważ Bank ma możliwość przeprowadzenia procesu reklamacyjnego (chargeback) w przypadku niezrealizowanej lub zrealizowanej niezgodnie z umową usługi.  Reklamację można złożyć w Banku lub poprzez infolinię (1 9999) lub dzwoniąc z zagranicy na numer +48 61 81 1 9999. Chargeback  to usługa bezpłatna oferowana do każdego typu karty.

Płatności kartowe na odległość dają nam wygodną, bezpieczną i natychmiastową możliwość realizowania pragnień o podróżach marzeń – tych dalekich i tych bliskich, przy zachowaniu podstawowych reguł.

WYRAŹ SWOJĄ OPINIĘ

  • Witam. Mam problem (za razem przestrzegam przed tym serwisem) z serwisem BilaBlau. niestety wygląda na to że zostaliśmy okradzeni.. miał być to fajny prezent dla dzieci niestety w dalszym ciągu nie otrzymałem przedmiotu a rzekomy tracking zatrzymał się na oczekiwaniu kuriera na przesyłkę. Pytałem na chacie z BZWBK o pomoc to pani jedynie stwierdziła że mogę reklamacje złożyć która kosztuje 45zł ale jak sprzedawca sie nie zgodzi to nic nie mogą zrobić albo druga opcja to iść na policje… To jak to w końcu jest z tym ChargeBack? jak mogę odzyskać swoje pieniądze ?

  • Bankomat nie wypłacił mi pieniędzy ( na jego ekranie bylo napisane „transakcja chwilowo niemożliwa”) a pieniądze zostały zabrane z konta , co robić ?

  • Zapłaciłem kartą za gitarę, ponad 3000 PLN, po 3 tygodniach zareklamowałem instrument, wytarły się progi. Sprzedawca przyjął gitarę do reklamacji i po moich monitach po dwóch miesiącach oświadczył, że naprawi instrument ale nie ma terminu kiedy to zrobi. Czy i jak mogę wdrożyć procedurę chargeback?

  • Pani Danuto, tak zmienił się proces chargeback, ale wyłącznie w odniesieniu do upadłości polskich biur podróży. Szczegółowe informacje znajdują się w artykule http://blog.bzwbk.pl/2013/06/zmiany-w-procedurze-chargeback-w-przypadku-upadlosci-polskiego-biura-podrozy

  • Chargeback – upadłość polskiego biura podróży | Blog Banku Zachodniego WBK S.A. - 25.06.2013 o 10:33 Odpowiedz

    […] Państwo, w nawiązaniu do naszego poprzedniego wpisu o procedurze chargeback informujemy iż  organizacje płatnicze Visa i MasterCard, wprowadziły nowe zasady w zakresie […]

Dodaj komentarz